Fotobanka DepositPhotos se rozhodla přistoupit k výraznému snížení provizí u kreditových prodejů. Původní provize byly v rozsahu 44-52 %, nové provize jsou v rozsahu 34-42 % z prodeje. Fotobanka argumentuje nutností konkurenceschopných cen a nižší provizí u konkurence. Zákazníkům však ceny samozřejmě nesnížila.
Fotobanka DepositPhotos si nadělala dost nepříjemností už loni, kdy se provalilo, že i jednorázové minimální balíčky fotek (5 nebo 10 ks) proplácí autorům jako „předplatné“. V některých případech tak provize klesla na pouhá 3 %, protože cena jednotlivé fotky dosahovala až $10. V současnosti zase lze zakoupit „předplatné“ i na 2 fotky měsíčně za $20, přitom autor dostane pouhých 30 centů. Většina autorů má na fotobance prodeje právě za předplatné a samozřejmě nelze dohledat, jakou cenu vlastně zákazník zaplatil. Jediné štěstí je to, že se podobné předplatné ve srovnání s kreditovým systémem příliš nevyplatí.


V DepositPhotos by se měli vážně zamyslet nad další strategií. Je sice pravda, že v posledních dvou letech fotobanka značně vyrostla a prodeje se citelně zvýšily. Nicméně obvyklé výmluvy o konkurenceschopných cenách a výši nákladů rozhodně neobstojí. Fotobanky jako iStock či Fotolia na podobné jednání v minulosti tvrdě doplatily.
