Skip to content

Podivné předplatné na Depositphotos

Po korporátních praktikách iStocku a nedávno Fotolie nám tentokrát začíná zlobit i nadějná fotobanka Depositphotos. Nový přístup k předplatnému je naprosto bezprecedentní odrbávání autorů.

Triky s předplatným

Depositphotos používá velmi zvláštní termíny pro tzv. předplatné (subscription), kdy i balíčky o pouhých 5 fotkách na jediný měsíc jsou považovány za předplatné. Je samozřejmě diskutabilní, kde udělat hranici. Předplatné na maximálně 20 fotek měsíčně ale prakticky každá konkurence hodnotí zvlášť a neplatí autorům provizi jako za předplatné. V režii Depositphotos ovšem získává model „předplatného“ úplně nové dimenze. Cena je prakticky srovnatelná s konkurenčními kreditovými balíčky či OnDemand na Shutterstocku, ale autoři dostanou pouhých 30 centů, jako v případě normálního předplatného. Rozpis cen jednotlivých programů "předplatného" i s přepočtenou výší provize máte v následující tabulce:

Rekordně nízké provize

Pohled na přepočítanou výši provize spolehlivě rozzuří každého fotografa – v prvních dvou případech „předplatného“ je provize dokonce nižší než v případě často velmi pochybných partnerských prodejů. Jedná se o oficiálně potvrzený údaj, který byl několika různým fotografům potvrzen přímo z podpory Depositphotos. Ve srovnání s touto zlodějinou silně bledne dokonce i iStock se svými 15 % provize či Fotolia se svým Dollar Photo Club.

Co bude dál?

Otázkou je, co nastane dál. Podobně jako v případě Fotolie začíná vznikat skupina naštvaných autorů (především z řad profesionálů), kteří deaktivují svoje fotografie. Naštěstí pro Depositphotos nejde fotografie mazat, což ovšem pouze přilévá olej do ohně a poskytuje záminku k dalším spekulacím. Pokud se naštvaných autorů najde dostatek, snad dostane vedení Depositphotos rozum a nastaví provize na únosnou míru. Na fotografických fórech už začaly padat i zmínky o podání žaloby. Monopol Shutterstocku by byl krajně nežádoucí a po faktickém pádu iStocku je dnes Depositphotos v poměrně dobré pozici, byla by proto škoda tuto slibně rostoucí fotobanku pohřbít jen kvůli chamtivosti vedení. U Fotolie měl organizovaný bojkot úspěch, nezbývá tedy než doufat, že tomu tak bude i tentokrát. Nezůstávejte proto lhostejní a sledujte další vývoj situace!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *